Directorul Coordonator Suma Bogdan, în conformitate cu prevederile:
– Ordonanței de urgență nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a intreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare,
DECIDE:
Art. 1 — Începând cu data prezentei decizii, Dna Danciu Mirela având funcția de Director Economic, în cadrul societății Serviciul Public Rupea SRL, este desemnat Ofițer de conformitate.
Art. 2 — Prezenta decizie se comunică persoanei nominalizate la Art. 1. Atribuțiile sunt expuse în anexa 1 care face parte integrantă din prezenta decizie.
Art. 3 – Prezenta decizie va fi comunicată autorităților și persoanelor interesate, prin grija departamentului Secretariat.
Anexa I la decizia nr. 13B/22.05.2023
Atributiile ofiterului de conformitate
– Implementarea planurilor de integritate ca instrumente manageriale pentru promovarea integritatii organizationale in cadrul societatii;
– Ofiterul de conformitate constituie punct de contact pentru AMEPIP cu societatea ;
– Participa in procesul de coordonare, revizuire si actualizare a politicilor si procedurilor interne existente;
– Monitorizeaza toate procesele si procedurile operationale pentru a se asigura ca institutia respecta toate reglementarile legale si standardele etice;
– Respecta instructiunile de reglementare privind raportarea si termenele limita de depunere a rapoartelor catre autoritatile competente;
– Efectueaza evaluari ale riscului de conformitate pentru a se asigura ca activitatile din cadrul departamentelor sunt conforme;
– Împărtaseste rezultatele evaludrilor cu partile interesate si coordoneaza planurile de actiune pentru remedierea problemelor;
– Actioneaza ca persoana de contact si legatura intre departamentele si conducerea superioara a societatii, raportand conducerii eficacitatea masurilor de conformitate ale companiei;
– Ofera consiliere managementului cu privire la orice actiuni sau schimbari care ar trebui implementate;
– Implementarea politicilor de conformitate impotriva spalarii banilor;
– Cunoasterea celor mai recente reglementari si legi;
– Luarea de masuri de protectie impotriva infractiunilor;
– Detectarea si raportarea tranzactiilor suspecte;
– Supervizarea (detectarea, investigarea) alertelor de frauda;
– Verificarea antecedentelor clientilor in ceea ce priveste diverse sanctiuni;
– Informarea si educarea angajatilor cu privire la aspecte de prevenire si combaterea infractiunilor de spalarea banilor;
– Sa respecte legislatia in vigoare.